Werkt een werken-bij-website werkelijk?
Werknemers zoeken steeds vaker een baan met goede werk-privébalans, flexibele werktijden en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden zoals thuiswerken. Maar hoe laat je als organisatie nou zien dat jij écht de leukste bent? Een werken-bij-website biedt uitkomst!
Wij zoeken jou
Een werken-bij-website is iets anders dan een vacaturepagina. Deze online omgeving heeft doorgaans een eigen domeinnaam (URL) en staat dus los van de bedrijfswebsite. Hier plaats je niet alleen openstaande vacatures, maar vertel je vooral jouw verhaal. Waarom besta je en hoe (kunnen) toekomstige medewerkers een rol spelen in deze missie? Je zoomt dus in op de werknemer: what’s in it for them?
In één keer goed
Dit digitale visitekaartje geeft middels tekst, foto en video een inkijkje in de dagelijkse bezigheden, werkuitjes en bijvoorbeeld het kantoor. Want naast elke maand een gespekte bankrekening, willen potentiële werknemers graag weten met wie ze straks aan de lunchtafel zitten en of er onder werktijd ruimte is voor een potje tafeltennis. Zorg voor een sprekend geheel en houd het overzichtelijk. Een eerste indruk maak je namelijk maar één keer…
Daarom!
Een werken-bij-website valt onder employer branding en is een essentieel component van jouw online presentatie. Via deze weg maken sollicitanten op een laagdrempelige manier kennis met het bedrijf, maar belangrijker nog: het achterliggende gedachtegoed. Daarnaast bundelt een werken-bij-website niet alleen alle vacatures, maar ook de binnenkomende sollicitaties. Wel zo efficiënt. Om over kostenbesparing nog maar te zwijgen. Vacatures plaatsen op externe wervingsplatforms of een recruitmentbureau inhuren is vaak veel duurder.
Het werkt echt
Steeds meer bedrijven omarmen het werken-bij-platform. Neem ASR, die heel goed begrijpt dat de keuze voor een nieuwe werkgever niet alleen gebaseerd is op je maandelijkse beloning. Zo vertellen ze wat ze werknemers bieden en de impact die ze samen maken. Maar ook Defensie doet een aardige duit in het zakje. Met indrukwekkende video’s laten zij letterlijk zien wat het betekent om daar te werken. En dan heb je natuurlijk Coolblue. Met vlijmscherpe copy en bijpassend beeld maken zij iedereen duidelijk dat werken bij hen absoluut een feestje is!